Bebiskort
 
En liten flicka kom till världen på nyårsafton och vi vill så klart gratta våra kompisar med ett kort. 
 
(null)
 
Jag plockade fram det pysslet jag fick i julklapp och började fundera hur jag skulle göra. Det blev mycket testande innan designen var klar. 
 
(null)
Ett rosa handgjort kort

Det blev ett riktigt flickigt rosa kort. Jag använde en kvadratisk kortbas i natur med tillhörande kuvert. Det mönstrade opappret är ett handgjort papper som jag klistrade direkt MIT kortbasen. Den vitskimrande utstansade formen som är klistrad direkt på bakgrunden är överbliven sen jag gjorde julkort och juladresser som nu blivit tillklippt för att passa detta kort. En grupp med tre olika blommor med glitterskimmrande brad i mitten. För att det inte skulle bli rosa blomma på rosa bakgrund satte jag fast blommorna med hjälp av braden på en grön bladblomma som jag sen fäste mot bakgrunden med gule dots. För att bryta av de mjuka formerna på blommorna och vita formen klippte jag till en smal banderoll med flaggas lutning som går nästan över hela kortet. På banderollen stämplade jag texten "you’re fantastic". Banderollen klistrade jag ner med 3D-uddar. Sist av allt satte jag dit olika storlekar av "enamel dots" i olika rosa färger i två olika klungor och en på banderollen (som såg väldigt ofärdig ut) innan texten. 
 
(null)
Text till insida på bediskort
 
Insidan är den ytan jag tycker är svårast att få till. Den största orsaken till detta är att jag har en sån dålig handstil och jag blir aldrig nöjd. Denna gången blev jag i varje fall nöjd med budskapet. Familjen är verkligen en gåva som i varje fall jag uppskattar och gläds över varje dag. 
 
(null)
Handgjort kort

 

bebis, handgjorda kort, handmade Cards, nyfödd, till nyfödd, välkommen till världen,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej