(null)
Ge bort tid och upplevelse tillsammans inslaget i återanvänt inslagningsmaterial.

Jag har så mycket fint inslagningsmaterial, påsar som jag sparat, presentpapper som jag tagit hand om, tapeter, silkespapper som jag fått i beställningar och i presenter, återanvända och loppade presentsnören och en stor samling fina mönstrade papper. 
Detta materialet har jag inte samlat för att ha stående utan för att kunna använda till presenter. 


(null)
Dekorera över loggor på fina papperspåsar.

Till en kompis födelsedag slog jag in paket och gjorde ett kort som jag paketerade i en papperspåse med silkespapper. Papppåsen hade en logga på ena sidan som jag döljde med att klistra fast en del av ett mönstrat papper över, ett enkelt sätt att återanvända snygga papperspåsar på. 

(null)
Present inslagen med återbruka papperspåse.

Jag slog in en fin mörk chokladkaka i ett fint papper som innan varit en påse. Ett snöre i passande nyans letades fram och knöts om till en roset. En etikett med orden "Puss & Kram" fick pryda paketet. 

(null)
Handgjort grattiskort i form av en stor etikett.

Ett större etikettskort gjordes för att skriva den egentliga presenten på. 

Välkommen på tjejstund i bastun med skrubb och återfuktning hemma hos mig. 

Etiketten dekorerades i samma färgskala som paketet. Naturfärgad etikett, ett vinrött enfärgat reliefat papper i bakgrunden och ett blomsterpapper med åkervinda som klättrar sig upp ur pappret. Sex rainstons fästes i klungor om tre och ett utstansat grattis i samma vinröda papper fästes på etikettens nedre del. Etikettens hål förstärktes och fick ett vinrött snöre knutet i sig. 

(null)
Handgjort etikettskort

Ge bort tid och upplevelse tillsammans inslaget i återanvänt inslagningsmaterial., dekorerad papperspåse, födelsedagskort, födelsedagspresent, ge bort upplevelse, grattiskort, handgjorda kort, handmade cards, paketinslagning, paketpyssel, piffa till papperspåse, presentinslagning, presentinslagningstips, presentpåse, återanvända, återbruk,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej