(null)
Städa micron med vatten och citron

Ser er micron ut som min, med intorkade matrester?

Jag som använder mycket kikärter i min matlagning värmer en hel del av dessa rester i micron. Kikärter är lurig att värma då de lätt exploderar och smutsar ner. Ja, torkar man av  direkt finns inget problem, men hur ofta blir det gjort? 
Här kommer ett städtips som använder naturprodukter som du säkert redan har hemma. Helt giftfritt, enkelt och luktar gott. 

(null)

Du behöver:
  • En skål som tål värme
  • Minst 1 dl vatten
  • Citronjuice eller ca en halv citron

(null)
Städa micron naturligt

Häll upp vattnet i skålen och häll i citronjuice från en halv citron eller lägg i citronen. Ställ in skålen och kör micron i 5 min på full effekt. 

(null)
Med vatten och citron städar man micron lätt.

Vatten ångan och citronjuicen luckrar upp de intorkade matresterna som man sen torkar av med fuktig trasa. 

(null)
Skinande ren micro med två ingredienser

Vilken skillnad, så rent. Varför har jag inte gjort detta tidigare?


Rengöra intorkad micro - giftfritt med sådant du har hemma, giftfri rengöring, rengör micron med två ingredienser, rengöra micron, städa med det du har hemma,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej