(null)
Handgjorda kort

Jag har bläddrat bland fotona på mina gjorda kort, har en hel del och varför inte använda en bra design igen, som den här. 

(null)
Handgjort grattiskort med fjärilar

Här har jag byggt upp mönstret med att stämpla med en stämpel med en ojämn prick. Mönstret är delvis bestämt i förväg med också improviserad under skapandets gång. På vissa prickar stämplades en klunga av svarta svå prickar över de större prickarna. 

Sex fjärilar stansades ut, tre i ett enfärgat papper (en stor och två mellan) och tre i ett mönstrat papper (en mellan och två små). 
De enfärgade fjärilarna fick var sin mindre mönstrad fäst ovanpå och en pärlemoskimrande halvpärla fästes på varje kropp. Stor fjäril stor pärla, mindre fjäril mindre pärla. Den stora fjärilen fästes på kortets nedre del och de andra två på mitten och överdelen. 

(null)
Födelsedagskort i turkosa toner

Fjärilarna fäste jag med direkt mot kortbasen med en sträng klister bara undrer fjärilens kropp. Detta för att få lite dimention där vingarna är lite upplyfta från kortbasen. Fjärilarna får lite lagom mycket luft under vingarna. 
För att rama in mönstret ritades ett tunt svart streck ungefär 1 cm från kanten runt längs med kortets ytterkant. 
Mellan mönstret och det undre svarta strecket till höger stämplades ordet grattis i svart. 

(null)
Handgjort kort, insida

Insidan fick även den en svart ram och innanför stämplades och skrevs ett meddelande. En mönstrad liten fjäril fick pryda översta högra hörnet. Denna fjäril fick ingen pärla för att hålla insidan platt. På framsidans baksida fästes en minitriss med två fotohörn. 
Jag vill gärna skicka med något mer än bara ett kort till födelsedagar och just en minitriss för 10kr är en perfekt liten present. Små platta presenter att skicka med har jag funderat och funderar en hel del på och när jag funderat klart kommer jag absolut att dela med mig av dem. Ni kanske har några bra förslag? Vad brukar ni skicka med? Vad tycker ni är kul att få? Dela gärna med er i kommentarerna så kommer jag senare sammanställa era och mina tips. 

(null)
Grattiskort med egendesignad framsida

Två lika grattiskort, fast med olika färg, birthdaycards, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej