Min mamma fyllde år i tisdags och självklart fick hon ett handgjort grattiskort. 



Jag busade till kortet lite med att göra en "pop up" blombukett. Så när hon öppnar kortet kommer blommorna fram. 


Jag har alltid velat testa att göra sådana roliga överraskningskort men inte vetat riktigt hur jag ska göra. Det är tur vi har youtube att söka på. Jag hittade den här söta buketten. 


Tag ett papper och klipp det i lagom storlek. 7 stycken lika stora papper behöver du. 


Vik dem på mitten.  


Vik dem på mitten igen. 


Vik upp ena hörnet. 


Gör lika dant på andra sidan. 


Vik upp kanten igen men, bara på ena sidan. 


Klipp utmed den senast vikta kortkant. 


Vik tillbaka kanten och fortsätt att klippa efter kortsidan. 


Om du vill kan du måla mitten på papperna. Klipp bort en tårtbit på varje blomma. 


Klistra ihop dem genom att omlottklänningens två tårtbitar. Vik ihop blomman. 


Lägg ut blommorna enligt bilden. Varje prick på blommorna symboliserar en limmklick. 


Börja limma enligt bilden. 


Fortsätt till alla blommorna sitter ihop. 


Färdig limmad. 


Placera blommorna så nära vecket på kortet som möjligt och limma först ena sidan och sen andra sidan. Limmet ska bara vara på pricken på båda sidorna. 
Låt torka. 


Veckla upp och kolla.



handgjorda kort, pop up card, pop up kort,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Sarah

06 Feb 2016 15:36

Grattis i efterskott till henne :)

Kommentera

Publiceras ej