Idag har de fem andra julkorten blivit klara.

Först började jag med att skära till det färgade pappret i 1 cm mindre än kortbasen. Sen tog jag och stansade ut två cirklar med hjälp av min pysselmangel.

Här är alla saker jag har använt när jag gjort korten, förutom min pysselmangel och sax.

I den inre cirkeln stämplade jag texten "winter wishes" i svart.

För några år sedan fick jag en snöstjärneschablon som jag inte kommit på hur jag ska använda men, nu fick den komma fram. Jag höll fast den medan jag svampade med vitt över den.

I den den öppna cirklen och runt cirklen med text på svampade jag kanterna med vitt.

Till sist klistrade jag ner det färgade pappret och cirklen med 3D-kuddar och satte dit halva pärlemopärlor.

Ganska enkla kort att göra. Särskilt när jag kunde göra perfekta cirklar med stansarna i pysselmangeln.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej