Det är verkligen roligt att få beställningar på kort. Detta kortet är till en blivande 50-åring kvinna som gillar blått. Jag försöker göra korten så personliga som möjligt genom att ställa lite frågor om personen som kortet ska ges till. 
 
 
Jag börjar med att rita upp en skiss och välja ut vilka stämplar jag vill använda. Sen är det imte alltid säkert att jag håller mig till skissen men det är något att luta sig tillbaka på. 
 
 
För att få så många nyanser av blott tig jag fram två akvarellpennor, vattenfärgspaletten och en stämpeldyna (som inte syns på fotot).
 
 
Jag bestämde mig för att inte gå helt efter skissen utan valde att stämpla citklar i olika blåa nyanser i ett oregelbundet mönster. Jag vale att använda ett vitt akvarellpapper för att slippa vågig papper av vattnet som blir när jag målar färgen på stämpeln. 
 
 
När det hade torkat stämplade jag blommor i svart över cirklarna. 
 
 
Texten "keep smiling" stämplade jag vänster nederkant. Akvarellpappret som är lite mindre än kortbasen klistrade jag fast med 3D-kuddar. 
Snyggt och enkelt kort utan krusiduller. 
 
Handgjorda kort, Keep smiling, hand made cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej