Denna vecka som gått har jag och sonen haft semester ensamma då mannen jobbat. Tre av dagarna tog vi bilen till landet, till mina föräldrar. 
På landet blir det inte bara vilande utan det kombineras alltid med lite jobb. Denna gången var det höbärgning som gjordes när sonen sov...
 
 
...och när han var vaken. 
 
 
Hönorna fick "sallad" (gräs) att mumsa på som tack för alla ägg de värpt som vi kunde plocka på kvällen.
 
 
Det blev två blomsterbuketter plockade till min mamma under promenaderna. 
 
 
Utflyckt till skogen går inte att undvika när man är på landet. 
 
 
Det blev även tid för en lång ridtur medan sonen tog sin lunchvila. 
 
 
Min svägerska Ellen tog mig med på en skogsritt på vägar och stigar jag inte gått på innan. Vi hade helt fantastiskt väder och naturupplevelsen var helt underbar. 
 
 
Sonen vaknade lagom till att vi kom tillbaka, så att vi tillsammans red en stund. När jag trodde han var nöjd sa han att han ville rida mer. Det var helt underbart mysigt. 
Tre fantastiska dagar med god mat, trevligt sällskap och härliga upplevelser, tack till er alla, för utan er hade det inte blivit så bra (fast jag saknade min man).
 
Detta är riktig sommar!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej