I måndags började jag min semester och det känns helt underbart. Vi har än så länge haft kortbyxeväder och det gör att ett känns ännu mer sommar. Eftersom det faktiskt är sommarvärme redan på morgonen har jag och sonen (maken jobbar lite till) börjat dagarna med att äta frukost på balkongen. Havregrynsgröt med bär vi plockat i trädgården precis innan, smultron och hallon. 
 
 
När vi sen är påklädda och tänderna är borstade går vi ut i trädgården. Sonen leker med vatten vid sitt bord under äppelträden och jag sitter och läser i en solstol bredvid. Att läsa i solen är något som är extra somrigt för mig. Jag hoppas kunna läsa många böcker under sommaren. Just nu är det "Sanditon" av Jane Austen och en annan dam som jag hittade oläst i min bokhylla. Nästa bok kommer bli "Sanningens vägar" av Monica Lauritzen. 
 
Jag ska verkligen gå in i semesterläge och fokusera på att njuta och att hitta på roliga saker med min stora och lilla familj.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej