Jag verkligen älskar kräm och har gjort sen jag var riktigt liten. Kräm kanske inte är det bästa att äta då den innehåller ganska mycket socker. Det har gjort mig lite ledsen i hjärtat att min son inte får smaka något som jag tyckt om så länge på grund av att vi försöker undvika vitt socker till honom. jag får ofta tankestopp när jag inte har något recept utan alla recept jag har är med socker i. Igår sa min man att det borde väl inte vara så svårt att göra och söta med honung istället. Jag fick inspiration och satte igång att tina en påse jordgubbar från frysen. 
 
Detta behöver du:
500g jordgubbar
5dl vatten
Honung efter smak, jag hade nog mindre än 2msk. 
2msk potatismjöl
 
Koka upp jordgubbar och vatten. Mosa jordgubbarna efter behag. Tillsätt honung tills du är nöjd. Tag kastrullen från plattan. Blanda 1/2dl av vattnet med potatosmjölet och häll sakta ner i krämen under omrörning. Blir den för tjock tillsätt bara mer vatten. 
 
Vi tog krämen till kvällsmat i soffan, "soffmys" och sonen bara älskade krämen. Den blev verkligen god. Smaken av äkta jordgubbar är fantastisk. 
Egengjord kräm, Sockerfri jordgubbskräm, recept,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej