Helg är så här års det samma som tid i trädgården. Hårt arbete men också paus i en trädgård som väcks till liv. Varje dag har det hänt något nytt.
Tyvärr blev inte denna helgens väder det bästa men jag var ute och påtade ändå. 
 
 
Jag har länge tänkt testa att sätta ett gamalt fönster över en av pallkragarna för att försöka få lite sallad och rädisor klara lite tidigare. I helgen gjorde jag slag i saken och sådde. 
 
 
Det visades sig att vi imte hade något fönster som var lagom. Antingen var de för små eller somm detta för stort. Vi får se om drivbänksförsöket kommer lyckas. 
 
 
Rabarberna på vår tipp har börjat komma upp. 
 
 
För att få långa fina stjälkar att skörda kan man täcka rabarberna med en hink eller som jag har gjort en balja. 
 
 
Förea året blev det ingen stor skörd men då gjorde jag inget för dem. I år hoppas jag på större skörd då jag tänkt att ta väl hand om dem i år. som första åtgärd täcka med balja. när de kommit upp ska jag hålla rent runt om dem. Nässlor och kirskål ska hållas i schack Så att rabarberna får mer plats att utvecklas på. 
 
Lite trädgårdsarbete blev gjort denna helg men jag hoppas på fint väder nästa helg så våren och försommaren kan komma igång på riktigt. 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej