Hela familjen är i huvudstaden, mannen är på jobbkurs och tenta medan jag och sonen strosar, shoppar och besöker museum. Det blev Livrustkammaren, Medelhavsmuseets Egypten utställning och Armeemuseet. Alla dessa tre museer är statliga så det var fri entré, vilken förmån. Det är synd att nästan alla statliga museer ligger i Stockholm där jag inte är så ofta.

 

 
Jag är inte känd för att shoppa loss hejdlöst så detta blev mina inköp. Bee's warp som jag länge tänkt köpa och testa om det är något för oss. Plastfilm är en fantastisk uppfinning men ingen höjdare för miljön, en riktigt slit och släng produkt. Bee's warp är ett miljövänligare alternativ som man återanvänder. Ska bli så kul att använda. 
Jag har länge tänkt skaffa mig en träduskborste med utbytbart borst. Varför det inte blivit av är att den i plast vi har hemma inte än är utsliten men när jag nu var inne på Iris hantverk i Gamla stan kände jag att det var dags, så jag slog till. 
I Gamla stan hittade vi ett vegetariskt eko-fik, Mäster olofs fik. När vi var som hungrigast fann vi detta stället som hade alla mina kriterier, ekologiskt, vegetarisk, lagom dyrt, trevlig personal och barnstolar. Det var nyöppnat så då var det ännu roligare att gynna dem. En god vegetarisk lasagne blev det till lunch. 
 
Nu har vi åkt från huvudstaden men äventyret är inte slut än...
 
 
Till sist vill jag säga att jag är inte sponsrad på något sätt utan vikl bara berätta viöka märken jag rekommenderar. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej