Dessa soliga och varma lediga dagarn de har varit få men desto mer uppskattade. 
Än så länge går det inte så på friland men det kliar så i mina fingrar, längtar. Tomat- och paprikaplantorna får komma ut på avvänjning på dagarna. Tomater ska först planteras ut när det inte understiger 8-10 plusgrader om natten och jag får nog vänta ett tag till då det ibland fortfarande är risk för frost nattetid. 
Gräslöken jag har i rabatten ser riktigt fin och välmående ut. Året första skörd, en hel bukett som jag klippte ner och frös in. Förra årets infrysta gräslök är slut för längesen så det känns skönt att kunna börja skörda och fylla på frysen med redan nu. 
 
 
Jag vet att jag inte borde ha sått krasse men jag blev för sugen. Dessa balkonglådor ska precis som förra året pryda vår entré med krasse. Den ända skillnaden från förra året är att jag ska förgro dem på södersidan för att sen placeras vid entrén på väster. Så nu står de längs med vår soligaste och varmaste vägg så jag tror nog allt de kommer att gro. Annars är det bara att försöka igen lite senare. 
 
 
Som avslut på dagen tog jag och sonen en lektur till skogen. När vi gick hem därifrån sa han "roligt där". 
 
Solig lördag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej