Måndagen är snart slut och jag summerar helgen. 

Helgen började redan i fredags då jag tagit ledigt från jobbet. Skönt att få lite långledigt, rena lyxen. Jag och sonen tog tåget till mina föräldrar på landet. Sonen har velat åka tåg till mormor och morfar hur länge som helst och denna gången kunde vi göra det. Han var överlycklig. 
På lördagen kom min man med bilen och vi åkte tillsammans hem på söndagen. 

Väl på landet tog vi tillfället i akt att gå ut i skogen för att leta årets julgran. Det är ju lättare att se storlek och form när inte snön ligger på. Jag hittade en lagom lång och lagom bred gran. Den är nu utmärkt och få stå till sig en stund till. 

Min kära syster med familj var också där och när det är halloween och allahelgona är det tradition för hennes barn att klä ut sig och skrämmas. Jag gick upp på föräldrarnas vind och letade upp utklädningsklädslådan och hotade en bra utstyrsel till min son att skrämmas i. Kusinerna hade så klart fina hemmasydda häxkläder med kape från @tjärgården. 

Sen sprang de runt inomhus och utomhus och sa "böööööö". 


Helgen avslutades med ljuständning på sonens farmors grav. Det är svårt att förklara för en tvååring vad en grav och död är. 

Tack för denna underbara helg!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej