Idag är det dags för del 2 i min Julkortsserie. Ja jag vet att jag sagt att de ska komma ut på torsdagar, men ibland kommer vardagen emellan.
Fem torsdagar kommer jag dela med mig av 5 x 5 kort som ni kan inspireras av  Är ni ska skapa era handgjorda julkort. 
 
Det blir ett kort med dimetion och djup. 
 
 
 Fem olika mönstrade papper skara lika stora som kortbasen och fem vita pappersark skars 1,5 cm mindre på bredden och längden. 
 
 
De vita arken stansades med "Sizzix, bigz, stars" Som jag undrade på panduro när de sålde ut sitt sizzix-sortiment. 
 
 
Många 3D-kuddar blev det. Jag använder mig av en tejprulle så att jag själv kan bestämma storleken på kuddarna. 
 
 
För att det vita pappret med de utstansade stjärnorna skulle bli för vitt har jag splaschat röd vattenfärg på dem. 
 
 
Sista dekorationen blev tre pappersremsor på dubbla 3D-kuddar där den ena remsan bär texten God jul och de andra två är av olika mönstrade papper. 
 
Christmas cards, Handgjorda kort, Julkortsserie 2017, Julkortsserien 2017 #2, handmade Cards, julkort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej