(null)
Barnpyntad minijulgran

När jag och dagbarnen skulle pynta barnens lilla rotgran frågade jag vad de ville hänga i granen. Svaret jag fick var julgranskulor och racerbilar. Julgranskulor var bara att leta fram i julpyntskartongen, men racerbilarna fick jag fundera lite på. 

(null)

Jag kom på att det finns gratis målarbilder med racerbilar på nätet som man kan skriva ut. Dessa förminskade jag till lagom storlek och sen skrev jag ut dem på vanligt kopieringspapper. 
Bilarna stansade jag ut till cirklar. 

(null)
Egengjorda papperhängen

Jag limmade ihop två lika dana med varandra med en vit tråd emellan. 

(null)
Racerbil som julgranshänge

Sen lade jag alla racerbilshängena i press. 

(null)
Göra eget julgranspynt

Alla dagbarnen fick fyra bilhängen var att färglägga med färgpennor och hänga upp i granen. 

(null)

Det var smått, men åååå så fina de blev. 

(null)
Dekorerad rotgran

Det är verkligen så roligt att kunna komma på lösningar på barnens idéer. 




Egengjordt julgranspynt, barnpyntad minijulgran,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej