En välpackad vagn på väg på resa

Jag har en vecka semester mellan två jobb och för att få semesterkänsla tar jag sonen och reser bort igen. Självklart tar vi tåget även denna gången. Med välfylld vagn: son, kabinväska och toalettring sa vi hejdå till vårt snöiga hem på morgonen och pulsade till bussen som skulle ta oss till tåget. 

(null)

Efter en stunds tågåkande såg landskapet istället ut så här. Vart tog snön vägen? 
Var ända gång vi åker tåg förundras jag över varför vi inte reser mer med tåg. Vår son är verkligen smidig att ha med sig, snäll och lugn, så det är inte ett jobbigt barn som stoppat oss. Vi är helt enkelt för bekväma och det måste bli en ändring på det. Jag tror och hoppas att detta året kommer bli ett år med mer semestertågresor istället för bil. Man får inte bli hur bekväm som helst utan man måste kämpa lite för att leva mer hållbart. 

Tågkonst skapas
Denna tågresa sysselsatte han sig med att måla. Han älskar sin bilmålarbok som 6-åriga kusinen gjort själv och gett honom i julklapp. 
I skötväskan har vi alltid lite leksaker, pennor och papper som bara finns där och inte leks med hemma. Detta gör att leksakerna blir extra roliga då de bara leks med när vi är på resande fot. (Ett tips jag gärna delar med mig till andra föräldrar.)


på resande fot (igen), åka tåg med barn,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej