Handgjort kort

Oj oj oj, vad många inspirerande bilder till framtida kort jag har samlat på mig i mobilen!  
Här kommer ett sådant kort som jag skickat iväg till min svägerska som pluggar, pluggar, pluggar på universitet. Det är mycket pluggande och många hemska tentor och jag brukar ju skicka lite kort då och då till henne med lite uppmntran. 
Även att jag tar inspiration från andra ser jag till att ändå göra det till mitt och jag skulle bli superglad om någon skulle säga till mig att de inspirerats av det jag gör. 

(null)

Material valdes och jag stansade ut en mindre och två lite större stjärnor. För att få de stämplade prickarna på både stjärna och cirkel limmade jag först fast stjärnan på cirkeln och stämplade vårda samtidigt. När man gör så måste man vara extra noga i skarven så att färgen förs över även där. 

(null)
Keep smiling

Sett blev ett ganska platt kort då bakgrundspappret, textremsan och stjärnorna/cirklarna är klistrade direkt  utan 3D-kuddar. För att få lite distanser har jag även stämplat ner stjärnorna mot bakgrundspappret innan jag klistrade det på kortbasen. 
 Texten "Keep smiling" är ett bra motto som jag vill skicka vidare. Genom att le låter man gladare och på något sätt känner man sig oftast även gladare. 




Ett uppmuntringskort, handgjorda kort, handmade Cards, keep smiling,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej