(null)
Handgjorda alla hjärtansdag-kort

Jag har gjort Alla hjärtansdag-kort! Jag vet inte hur längesedan det var sista (2016), men i år blev det av. Ska bli så kul att få skicka lite kärlek och sprida lite glädje, dock bara till fem stycken. 

Designen har ni sett innan på förra årets sista etikettskort i min julkortsserie fast då med stjärnor i julfärger och -mönster. Jag har fastnat lite i den designen och har tänkt göra fler sådana julkort och kom på att jag även kunde stansa ut hjärtan istället för stjärnor nu till Alla hjärtansdag. 

(null)

Från fem olika paper pads (pappers set) stansade jag ut fem hjärtan från fem olika mönstrade papper. Sen letades enfärgade papper fram som matchade seten av hjärtan. 

(null)
Handgjort kärlekskort

På ett vitt papper (12 x 7,5 cm) lades de fem hjärtanen ut för att få rätt avstånd på de svarta strecken så att textstämplen också skulle få plats i det högra nedre hörnet. Med hjälp av linjal ritades två svarta streck (snören) med rätt avstånd. På först strecket fästes tre hjärtan och två på andra. Två hjärtan dekorerades med varsina rainstons och över texten fäster tre i en klunga. 

(null)
Handgjort kort

På en vit kortbas (15 x 10,5) fästes det enfärgade pappret (14 x 9,5) och med 3D-kuddar fästes det mindre vita pappret med hjärtan på tråd. 

(null)
Handgjort kort med hjärtan på tråd

Det är så roligt att samma design kan bli så olika på grund av olika färger och mönster på pappren. 

(null)
Handgjort kärlekskort


(null)
Handgjort kort med hjärtan

Detta kortet fick en mer grågrön kortbas och förgrundspapper för att matcha färgerna på hjärtanen. 

(null)
Handgjort kort med enkel design

En så enkel och fin design som jag vill göra fler gånger. 

Kortens insidor

Hjärtan på tråd - 5 lika fast olika handgjorda kort, alla hjärtansdag, alla hjärtansdag kort, cardmaking ideas, handgjorda kort, handmade cards, kortmakeri, kärlekskort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej