Då var sommarledigheten över och första dagen på jobbet har börjat. 
Jag har börjat fundera på vad vill uppnå denna terminen både på jobbet och hemma. Jag tror jag måste gå tillbaka och titta på mina nyårslöften/mål som du kan hitta här
 
Att verkligen ta tag i att äta mer vegetariskt är ett måste. Jag som trodde att jag mest skulle laga vegetariskt hela sommaren hade så fel. Jag började bra men sen blev maten mest bara ett påhäng och inspirationen var på noll. Det har blivit en hel del mat ute på restaurang då jag många gånger valt veganmat. Visserligen brukar det då bara finnas en rätt men då slipper man välja. De flesta restaurangerna vi nu har ätit på i sommar har vegan och vegetariska alternativ vilket jag tycker är ett steg i rätt riktning. Fast de borde bli bättre på sina utbud för ofta är det väldigt enkla pastarätter eller bönburgare. 
Jag har haft en otroligt mysig sommar tillsammans med min man och son som jag aldrig ville skulle ta slut. Vi har inte gjort allt vi tänkt men vi fann till slut två inte så blåsiga dagar med sol för vår tältnatt på Visingsö. Det är verkligen så mysigt att ta vår båt och lägga till, sätta upp vårt tält och bara vara. 
Jag är faktiskt överraskad över att jag inte har suttit mer i min pysselvrå. Tråtts många dagar med regn och blåst blev det bara gjort de beställningarna jag hade fått på tre kort och en namnvimpel. 
 
Nu när vardagen börjat igen ska jag verkligen försöka göra roliga saker även på vardagar. Det är skönt att bara åka hem och vara hemma, men att hitta på lite roligt är ännu roligare. Mer vardagsroligt framöver helt enkelt. 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej