(null)     

Det blev en kortutmaning till med min svägerskan Ellen detta året. Slutdatum var satt till den 5/11 och jag var klar långt innan eftersom det var jag som valde temat denna gången. Men sen fick jag inte iväg kortet förrän en vecka försent. 
Temat var "det är insidan som räknas" då min passion för tillfället är pop upp-kort. 

(null)

Det gäller verkligen att klura och tänka till ordentligt när man ska göra sådana här kort för att få till pop uppen på rätt sätt. 

(null)

Framsidan blev av det enklare slaget med en småmönstrad bakgrund med lite mer enhetliga vimplar i olika nivåer längsmed vänstra sidan. 

(null)

Text blev stämplat på två vimplar och två röda klisterhjärtan fick även utsmycka dessa vimplar. 

(null)

Insidan fick temat kaffe/fika med två muggar som står ut, texten latte thanks och en kaffemuggsfläck i nedersta högra hörnet. 

(null)

Ellens tolkning av temat blev en bukett i form av solfjädrar och hjärtan. Ett kärlekskort där det finns utrymme att skriva sitt meddelande både till vänster och höger om buketten. 

(null)

Även hon valde att göra en enkel framsida med härligt klara färger.
När jag fick kortet sa hon att hon inte kände sug klar och hon tyckte jag skulle fixa till det sista. Själv tycker jag att man måste bli bättre på att ibland stoppa sig själv för att det inte ska bli för överarbetat. 

Är någon intresserad av förra kortutmaningen hittar ni den här

Handmade cards, Kortutmaning, oktober 2018, handgjorda kort, kortutmaning, pop up-card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej